Etika a nekonečno Stažení (Přečtěte si online.Download) zdarma kniha PDF, ePub, Kindle

Posted by

Etika a nekonečno

Výbor z esejů, rozhovorů a talmudických výkladů.
Zpočátku je Lévinas pod vlivem filosofie Husserlovy a Heideggerovy, později se však od obou těchto filosofů odklání a zdůrazňuje prioritu vztahu k bližnímu před Heideggerovou neosobností Bytí. Lévinasova etika není však etikou všeodpouštějící lásky (zde je cítit jeho polemika zejména s kvietistickým křesťanstvím), ale etikou spravedlnosti, která je podle něho zakotvena v židovské ústní tradici, zejména pak v její písemně fixované podobě, Talmudu. Sepětí s judaismem je neodmyslitelným aspektem Lévinasovy osobnosti.



Kniha v českém jazyce!


Stažení Etika a nekonečno zdarma kniha pdf mobi epub mp3 fb2 CD txt doc kindle Ibook iOS:


Etika a nekonečno (0.00 EUR)


Stažení Etika a nekonečno zdarma kniha:

MIRROR-2




Připojit stovky tisíc spokojených členů, kteří strávili bezpočet hodin vyhledávání multimediálního obsahu a online a hned teď a zároveň se těší nové knihy, časopisy a slavných komiksů.

Je tady a je to zdarma. Proto se musíte zaregistrovat kliknutím na některý z odkazů na této stránce:

  • Knihy, časopisy a comics neomezené, ať jste kdekoli: přímo do vašeho prohlížeče na počítači nebo tabletu.
  • Více než 10 milionů titulů pokrývá všechny možné žánry.
  • dostat to nejlepší knihy, časopisy a comics v každém žánru, včetně akce, dobrodružství, anime, manga, děti a rodinu, Classics, Komedie, reference , manuály, Drama, zahraniční, hrůza, hudba, romance, Sci-fi, fantasy, sport a mnoho dalších.
  • Nové tituly se přidávají každý den! Rádi bychom udrželi věci svěží.
  • Všechny platformy. Plně optimalizováno
  • Objevte, proč každý den chodí tisíce lidí.Zaregistrujte se a užijte si zábavu, neomezeně!


    Žánr:
    Literatura naučná, Filozofie
    Vydáno: , Oikoymenh
    více informací…

    Nahrávám…

    Komentáře (1)

    alef

    05.10.2017

    Velice těžká filozofie … Lévinas se hodně inspiroval Husserlem a Heideggerem, jejich analýzou "bytí", kdy Husserl je jeden z prvních, kdo se ptá "jak jsem na tom?" … Já, jako člověk, ptá se ale dost obecně, jsou to úvahy o uspořádání světa, … a Heidegger na něj navazuje svou analýzou "pobytu" … člověka ve světě, kdy se ptá po smyslu našeho bytí, a Lévinasovi na tom stále něco chybí, protože Heidegger se nesnaží popsat "povahu" člověka, ale jen způsob jeho existence … Lévinas jde tedy dál, zajímá ho "řeč" … a to díky faktu, že díky řeči se obracíme k druhému … k člověku a jeho osudu …
    … právě jste se dobrali základního bodu Lévinasovy filozofie … metafyziky chápané jako etika … setkáte se s "tváří" … obracíte se k druhému a to je záležitost etická: „Tvář je to, čehož smysl spočívá v příkazu: „Nezabiješ!“.“ … a k vraždám přesto dochází, protože etický požadavek není ontologická nutnost. Zákaz neznamená, že by vražda byla nemožná, ale že zákaz přetrvává ve špatném svědomí z vykonaného zla."

    Z Lévinasovy koncepce pak také zjistíte, jak jsou navzájem spjaté tvář a rozhovor, protože je to právě tvář, která umožňuje a začíná každý rozhovor. "Autentický vztah k druhému není vidět, ale je to rozhovor, tedy odpověď nebo odpovědnost." a Lévinas používá slova Dostojevského: „Jsme všichni odpovědní za všechny a za všechno přede všemi a já víc než druzí."

    Etickým vztahem se tedy vymykáme ze samoty bytí, jenže, … když nejsme v bytí, jsme ještě ve společnosti? Lévinas toto nekonečno pojmenovává Bůh …. na tuto myšlenku ho přivedla tvář, resp. význam tváře, protože tvář znamená nekonečno … nekonečno, které smyslu nabývá tak, že subjekt řekne: „Jsem zde!“

    Lévinas tyto myšlenku uzavírá tvrzením: „Každý, kdo na sebe vezme odpovědnost za druhého, svědčí určitým způsobem o slávě nekonečna. Tato odpovědnost předcházející zákon je zjevení Boha.“

    Do popředí zájmu se dostává Bible … jako forma textů do nichž je vloženo etické svědectví. Etika celé knize vládne, je společná všem, i když je Bible různě vykládána. Důležitou podmínkou je subjektivní četba.
    Podle Lévinase Bible popisuje lidství jako průlom bytím, který staví v potaz pyšnou nezávislost bytostí, neboť jejich identitu podřizuje druhému. „To o čem říká, že je psáno v duších, je nejprve psáno v knihách…“

    Lévinas říká: „Podle mě skrze každou literaturu hovoří nebo koktá … lidská tvář … za své dějiny se stydím právě její zásluhou …“. Smysl Písma není podle Lévinase v dogmatickém příběhu o jeho nadpřirozeném či posvátném vzniku, ale v tom, že osvětluje výraz lidské tváře, tváře ještě nestylizované, a bez pózy.
    Smysl Písma pak vidí Lévinas v průlomech, které v našem bytí zpochybňují naše čisté svědomí z bytí zde.

    Jak jsem říkala, … máte před sebou velmi složitou, propracovanou etickou koncepci … a pochopit Lévinase není otázka přečtení jedné z jeho knih, … leccos se Vám osvětlí, když budete mít už zkušenost s fenomenologií pánů Husserla a Heideggera :-).